Kämp Groupin kaikki kuusi hotellia saavat kestävän matkailun Green Key -ympäristösertifikaatit. Green Key on kansainvälinen matkailualan ympäristöohjelma, jossa on mukana jo yli 2.400 matkailuyritystä 46 eri maassa. Kämp Groupin asiakkaille Green Key -merkki kertoo, että hotellit tekevät päivittäistä ympäristötyötä koko henkilökunnan voimin ja tarkkoihin ympäristökriteereihin perustuen.

Kestävä matkailu koetaan niin matkailijoiden kuin hotellitoimijoidenkin piirissä entistä tärkeämmäksi.

Minna Laine, Kämp Groupin Facility Manager on erittäin tyytyväinen että Green Key -sertifiointi on vihdoin tullut Suomeen, ja että kaikki Hotel Kämp, Klaus K Hotel ja kaikki neljä GLO-hotelliketjuun kuuluvaa hotellia läpäisivät Green Key -sertifioinnin huhtikuussa. ”Me Kämp Groupissa haluamme toimia vastuullisesti ja edistää kestävää kehitystä. Teemme kaikissa yksiköissä päivittäin töitä sen eteen, että ympäristövastuullisuudesta tulee näkyvä osa yrityskulttuuriamme.”

Green Key -merkin saanut hotelli on sitoutunut majoitustoiminnan ympäristörasituksen pienentämiseen muun muassa tehostamalla veden- ja energiankäyttöään sekä vähentämällä syntyvää jätettä ja kierrättämällä sen tehokkaasti. Green Key -ohjelmaan kuuluu kiinteästi myös aktiivinen ympäristöviestintä ja sekä henkilökunnan että asiakkaiden ympäristötietoisuuden kasvattaminen. Sertifikaatin myöntämisestä päättää yritysvastuun, kestävän matkailun ja ympäristönsuojelun asiantuntijoista koostuva Green Key -tuomaristo.

”Ympäristövastuullisuus on tahtotila ja tämä näkyy kaikissa Kämp Groupin hotelleissa. Jokaisessa hotellissa koko henkilökunta on mukana mittavassa ympäristötyössä ja he innostavat myös asiakkaat mukaan. Asiakas voi valita liinavaatteille pidemmän vaihtovälin, jolloin vähennetään niin veden, energian kuin kemikaalienkin käyttöä. Hän voi lisäksi valita aamiaisella lähi- ja luomuruokaa tai nähtävyyksiin voi tutustua hotellien tarjoamin lainapyörin. Hotellit tehostavat veden- ja energiankäyttöään sekä ostavat jo nyt uusiutuvilla energialähteillä tuotettua sähköä”, kertoo Suomen Green Key -ohjelmapäällikkö Marketta Viljasaari.

Kämp Groupin hotellien Green Key -sertifikaatit luovutetaan kaikille hotelleille 7.5.

Lisätietoja:

Ritva Seppänen, Chief Marketing Officer, Kämp Group Oy,

+358 (0)50 4626 595, if.pu1711658882orgpm1711658882ak@ne1711658882nappe1711658882s.avt1711658882ir1711658882, www.kampgroup.fi

www.greenkey.fi

Kämp Group on suomalainen hotellikonserni, johon kuuluu joukko Helsingin maineikkaimpia hotelleja ja ravintoloita sekä Kämp Spa. Kämp Groupissa työskentelee noin 400 henkilöä ja sen liikevaihto vuonna 2014 on noin 50 milj. euroa. Konsernin kansainvälisesti tunnetuin hotelli on vuonna 1887 perustettu legendaarinen Hotel Kämp ja lisäksi siihen kuuluu luksus- ja design-hotelli Klaus K sekä suosittu lifestyle-hotelliketju GLO Hotels, johon kuuluvat GLO Kluuvi, GLO Art, GLO Sello ja GLO Airport hotellit. Kämp Groupin omistavat CapManin hallinnoimat rahastot, Berling Capital Oy, Rake Oy ja Kämp Groupin toimivajohto. www.kampgroup.fi, www.hotelkamp.fi, www.glohotels.fi, www.kampspa.fi, www.klauskhotel.com

Green Key -ohjelma on kansainvälisen ympäristökasvatussäätiön FEE:n (Foundation for Environmental Education) hallinnoima. Suomessa Green Key -merkin myöntää ja sen käyttöä valvoo Suomen Ympäristökasvatuksen Seura ry:n kokonaan omistama Suomen Ympäristökasvatus Oy. Green Key -sertifioidut majoitusalan yritykset voivat hyödyntää kansainvälistä Green Key -tunnusta viestinnässään.

Green Key -tuomariston jäsenet: Tanja Tuulinen, Suomen Ympäristökasvatuksen Seuran hallituksen jäsen, tuomariston pj., Tiina Vyyryläinen, MaRa ry, Minna-Maari Harmaala, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, Terhi Hook, Visit Finland, Eero Yrjö-Koskinen, Suomen luonnonsuojeluliitto ry, Jari Laitakari, Pöyry Finland Oy ja Mikko Routti, FIBS.